Oπτικοακουστικο

Οπτικοακουστικό υλικό

Στη ροή του κειμένου παρεμβάλλονται κάποια συνοδευτικά ηχητικά αποσπάσματα που επισημαίνονται με ένα γραμμόφωνο. Εδώ μπορείτε να δείτε και να ακούσετε τα video με την αντίστοιχη αρίθμηση και ονομασία.

1-Void

Επανάληψη του τραγουδιού «Δεν είμαι αυτός που θες» των Ενδελέχεια, σε απόσταση 32, 16, 8, 4, 2 και 1 μέτρων. Έντονη διαφοροποίηση στην ηχοστάθμη εμφανίζεται μόνο όταν η απόσταση υποδιπλασιάζεται.

2- Niche

Η κάμερα πλησιάζει προς μια εσοχή σχήματος Π στην Αγορά της Μεσσήνης. Εκτός του σχήματος ακούγεται ένας ανεπαίσθητος θόρυβος. Μπαίνοντας όμως στην εμβέλεια του Π, μια έκπληξη περιμένει τον περιπατητή. O ανεπαίσθητος ήχος του νερού γεμίζει τον χώρο.

3-Street

Ένα παιδάκι, παίζει και τραγουδάει στον μακρόστενο διάδρομο-ράμπα του κωπηλατοδρομίου του Σxινιά. Ο ήχος μεταδίδεται κατά μήκος του μεγάλου άξονα.

4-Aetrium

Ηχογράφηση του ρεφρέν του τραγουδιού «Δεν είμαι αυτός που θες» των Ενδελέχεια, από ηχεία σε απόσταση 4 μ. από το μικρόφωνο που τοποθετούνται σε διαφορετικές θέσεις μέσα στο Αίθριο του κτιρίου Αβέρωφ στο ΕΜΠ.

5-Circle

Αρκαδική πύλη Αρχαίας Μεσσήνης. Ηχογράφηση του ρεφρέν του τραγουδιού «Δεν είμαι αυτός που θες» σε διαφορετικές θέσεις μέσα κι έξω από τον κυκλικό χώρο. Τα ηχεία απέχουν πάντα 12μ από το μικρόφωνο.

6-Inside-outside

Ηχογράφηση του ρεφρέν του τραγουδιού «Δεν είμαι αυτός που θες» σε διαφορετικές χωρικές διατάξεις της αυλής του 9ου Δημοτικού σχολείου Καρέα. Τα ηχεία απέχουν πάντα 4μ από το μικρόφωνο. Η ηχογράφηση έγινε στο πλαίσιο των μαθημάτων για «Το Α της Αρχιτεκτονικής». Ανάλογα με τη διαμόρφωση του χώρου, το «μέσα», ακόμα κι όταν είναι «έξω», ενισχύει την ανθρώπινη φωνή.

7-1-Void

Το ηχητικό απόσπασμα προέρχεται από το τραγούδι «Τσίχλα» (το τραγούδι του κυρίου Εμερόδ) της Ντενεκεδούπολης (Στίχοι Ε. Φακίνου, Μουσική Γ. Μαρκόπουλος). Το ρεφρέν του τραγουδιού έχει κοπεί σε δύο μέρη που μιξαρίστηκαν το ένα πάνω στο άλλο. Το αριστερό ηχείο παίζει το πρώτο μέρος και ταυτόχρονα το δεξί παίζει το δεύτερο. Η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση έγιναν σε κενό χώρο για το καλιμπράρισμα των μιξαρισμένων ηχητικών κομματιών που παίζονται στα επόμενα βίντεο.

7-2-Void

Το ένα ηχείο παίζει την «Tarantella Pizzicarela Mia» των Encardia και το άλλο την «Tarantella Pizzica Nova» των Ghetonia. Από όλο το τραγούδι έχει αποκοπεί μόνο το ρεφρέν που τυχαίνει να έχει και στα δύο κομμάτια ακριβώς τον ίδιο ρυθμό. Η βιντεοσκόπηση και η ηχογράφηση έγιναν σε κενό χώρο για το καλιμπράρισμα των μιξαρισμένων ηχητικών κομματιών που παίζονται στα επόμενα βίντεο.

8-1-Facing corners

Μέσα σ’ ένα γκαράζ τα ηχεία παίζουν το ηχητικό απόσπασμα του προηγούμενου video (7-1-void : το τραγούδι «Τσίχλα»). Τοποθετήθηκαν σε δύο αντικριστές γωνίες. Ο ήχος των ηχείων μοιάζει με διφωνία. Η μεγάλη αντήχηση περιορίζει κάπως την ενοποίηση.

8-2-Facing corners

Μέσα σ’ ένα γκαράζ τα ηχεία παίζουν το ηχητικό απόσπασμα του προηγούμενου video (7-2-void : τις δύο διαφορετικές ταραντέλες). Τοποθετήθηκαν σε δύο αντικριστές γωνίες. Ο ήχος των ηχείων μοιάζει με διφωνία. Η μεγάλη αντήχηση περιορίζει κάπως την ενοποίηση.

9-1-Sloping Roof

Στο εκκλησάκι του Αγίου Πέτρου, στην Πάρνηθα, τα ηχεία παίζουν το ηχητικό απόσπασμα του προηγούμενου video (7-1-void : το τραγούδι «Τσίχλα»). Τοποθετήθηκαν εντός κι εκτός του ημιυπαίθριου χώρου, που καλύπτεται με κεκλιμένη στέγη. Η τοποθέτηση έγινε διαγώνια. Μέσα στη στοά, ο ήχος γεμίζει από τις ανακλάσεις της στέγης και των γύρω τοίχων και διαχωρίζεται καθαρά από τον εξωτερικό χώρο, προσδίδοντας μια αίσθηση εσωτερικότητας.

9-2-Sloping roof

Στο εκκλησάκι του Αγίου Πέτρου, στην Πάρνηθα, τα ηχεία παίζουν το ηχητικό απόσπασμα του προηγούμενου video (7-2-void : τις δύο διαφορετικές ταραντέλες). Τοποθετήθηκαν εντός κι εκτός του ημιυπαίθριου χώρου, που καλύπτεται με κεκλιμένη στέγη. Η τοποθέτηση έγινε διαγώνια. Μέσα στη στοά, ο ήχος γεμίζει από τις ανακλάσεις της στέγης και των γύρω τοίχων και διαχωρίζεται καθαρά από τον εξωτερικό χώρο, προσδίδοντας μια αίσθηση εσωτερικότητας.

11-Kalavryta

Η κάμερα κινείται από την είσοδο προς το κέντρο του μνημείου, κάνει μια πλήρη περιστροφή και στο τέλος αποκαλύπτει τα μεγάφωνα πίσω από το τοιχίο. Στην αρχή ακούγεται μόνο ένα βουητό. Μετά την είσοδο στο μνημείο, τα λόγια που περιγράφουν τα αποτρόπαια γεγονότα γίνονται καταληπτά, επειδή ο ήχος ανακλάται στο παρακείμενο τοιχίο και επιστρέφει στον χώρο.